Saturday, June 26, 2010

A message from HaziQ


well... the truth spoken... none of us did good last semester.. but.. there's one friend of ours still believe in our abilities to achieve... and this is what he wrote in Facebook..

KEPADA SIAPA YANG PERIHATIN TERHADAP DIRI SENDIRI SILA LA BACA...KLAU TAK BACA PUN TAKPE!!!......

DErrr...sem depan belajo la
betul2 deerr....buktikan kat owng yang tak caya kita leh bejaye....kita leh jadi terbaik kalu kita fikir "bukan senang untuk jadi senang"......jadikan ape yang dah jadi tu sebagai pedoman & penaik azam.....buktikan kat owng... See More sekeliling yang tanggapan diorang terhadap budak2 seni tu salah....jangan calarkan maruah kita budak seni.sebab budak seni atau owng seni merupakan owng yang mencipta sesuatu perkara diluar jangkauan minda berbanding owng biasa.....jangan kerana kita gagal dalam sesuatu perkara hanya kerana kita tak mencuba sebaik2nya...tapi biarlah kita gagal kerana kita mencuba & buat sesuatu perkara tu dgan bersungguh2.....sebabnye bila kita buat macam tu, atlease kita cuba buat sesuatu dangan bersungguh2.....tuhan takkan mengubah nasib seseorang selagi mana owng tu tak berusaha mengubah nasib dia sendiri.....INGAT BALIK APE IMPIAN KOWNG...APE ANGAN2 WAKTU KECIK KOWNG....SEMUA TU MUNGKIN BOLEH JADI KENYATAAN SEKIRANYA KOWNG BERUSAHA DGN BERSUNGGUH2.....bukanlah maksud aku nak kata yang aku ni hebat sangat tapi perkara yang aku cakap tu ditujukan untuk pedoman dan penaik semangat bagi semua....
ingat!!!.....tuhan sentiasa bagi kita peluang....tapi kita je yang selalu mensia2kan peluang tu.....lepas nie gunakan peluang tu sebaik2nya...KOWNG SEBENARNYA POWER TAU>.....diowng pilih kowng masuk uitm bukan sebarangan....

tengok nie....

FARED-....pelakon dan
pengarah berkebolehan....aku tau ko banyak gi program teater...

DENIAL UZAIR-...pelakon dan penganalisis filem.....aku t
au ko ade bakat berlakon n aku respect cara ko menganalisis filem......

HANAN-....ko power
anan....aku dapat rasakan ko leh jadi seowng pemimpin satu ari nanti sebab banyak perkara yang ko cakap membuka minda....oleh tu aku sangat respect ko dalam perkara tu....

AYIE-....ko sebenarnya leh jadi
pengarah filem n pakar dalam pengurusan IT.....ape yang ko nampak kadang2 aku tak nampak....tu pasal ko power....

DANNY-....COLORING
MASTER.....Berkebolehan dalam mengabungkan warna-warna yang sedap mata nak tengok.....ko rajin DErrr.....sebenarnya aku nampak ko ade potensi untuk lebih maju dari owng lain....cuma ko kene berusaha lebih lagi....jgan cepat putus asa.....

LEO-....DRAWING AND
ANIMATION MASTER....haaa.....ni sowng agi aku respect sejak dari KYM.....ko power DERrr....lukisan tiptop....5 bintang.....animation tiptop......5 bintang.....jangan sia2kan tu suma....cuma satu je aku nampak kurang kat ko.....ko kurang sabar dalam sesuatu perkara.....klu ko sabar....aku berani kerat jari ar ko leh gi jauh....

APIS-MATERMATICAL MASTER...DERrr...ADD_mate
ko power derr.....gua mate mod pon hampir2 kantoi....pe2 pun ko sebenarnya bukan tak power....cuma ko tak didedahkan agi ngan animasi secara terperinci.....mungkin disebabkan tu ko agak terkebelakang sedikit....tkpe....susah2 dulu senang2 kemudian.....benda yang rumit cam ADD _mate pon ko leh wat takkan animasi yang hanya perlukan ko melukis ngan sedikit kesabaran pun ko tak pat wat toi tak???ni aku nak gi tau ko...aku ade member bawah lagi dari ko...dia dak terengganu dok belajar kat KYM....aku memang respect gile2 kat dia...walaupn lukisan dia tak power tapi dia rajin ngan ade semangat nak wat betul2...tengok skg....dah jadi owng LUKIS BACKGROUND.....bayangkan dia daripada tak tau lukis skg jadi BACKGROUND ARTIST...ape cer???

SYAKIR-3Dimencial mASter
MIND.....der....gua respect gile semangat ko wat animation 3d....tak ksah la power kerk tak...janji ko dah tunjukkan yang ko mampu buat animasi 3d walaupun ko masih ade mata pelajaran lain yang ko kene catchup.....by then....i give u 5 star respect.....hail syakir.....

NADIA- ADVERT MASTER...eloo kawan....gua tau lu teror of
terroriest dlm AD....(bukan anugerah dekan)jadi cuba tonjolkan semangat AD ko tu....mana peginya nadia yang dulu....jangn kerana hanya disebabkan beberapa manusia lain ko jadi kurang semangat.....c'omn girl.....u can do better than that....i know u can.....SHOW ME YOUR GIRLS POWER......

PUTRI-....MANGA STYLE
MASTER....siss.....cm'on..
sis....I ALSO WANT U TO SHOW ME UR GIRLS POWER next sem....nway......lu punya manga cartoon style power......boley bikin comic.....ni cakap ikhls dar hati selepas tengok lukisan ko waktu kelas en azhar...

CUK-...PAINTING MASTER.....sis....bila aku dengar ko ade wat lukisan style
artist terkenal tu wa jadi merenang derr.....ko hebat buat painting n drawing cute little cartoon....so....sama cam bdk pumpan lain gak....SHOW ME UR GIRLS POWER BY NEXT SEM.....DO IT OR YOU WILL REGRET IT....

ATENG-...PAINTING MASTER....ateng....aku da tengok ko nya aartwork kat fb
nie....ko ade bakat dalam painting..selalunya owng yang hebat dlm painting dia adalah owng yang penyabar......so sem depan tunjukkan bakat ko tu sebaik2 nye dalam segala perkara...SHOW ME UR GIRLS POWER....klu mau SUPER POWER, minum la kacek patimah....ok...huhhuhuhu.

ZALIKA....sebenarnya aku tak berapa kenal ko lagi sebab tu aku tak dapat bagi penjelasan
detail....tapi ape2 pun yang aku perasan ko ni seorang yang rajin dalam buat sesuatu perkara cuma ko jadi tak rajin disebabkan ko tak mahir dalam perkara tu....jadi, mulai sem depan ko kene kuatkan semangat....lawan bdak2 yang lain..buktikan kat budak2 lain yang ko pun mampu bersaing....sebenarnya cita ko ni macam citer member aku dari terengganu yang aku citer tadi.....jadi, kuatkan semangat, buat yang terbaik next sem.....

walau apepun terjadi.....kita kena ingat.....kita hanya
mampu berusaha,tapi tuhan yang tentukan.....walau bagaimanapun,andai kita tak berusaha,kita lah serugi2 manusia sebab kita dibekalkan akal untuk berfikir mana yang baik dan mana yang buruk tetapi kita tak gunakn nya sebaik mungkin....akhir kata,aku nak mintak maaf kalu ade terkasar bahasa atau tersalah kata....aku sedar aku sapa.....cuma apa yang aku nak gariskan kat sini ialah kita sesama kawan perlu saling sedar dan menyedarkan antara satu sama lain baru leh maju sama2...mcm aku cakap tadi....ape yang aku cakap ni bukan untuk peringatan kowng je tapi untuk peringatan aku jugak....aku pun manusia tak leh lari dari kesilapan....so, last but not lease,chayok2...c u next sem....
*prof. madya HaziQ has spoken*
*hahahah*

thank you HaziQ... u'r our Hero... we love you... teehee.. ;)

p.s: i nvr seen anyone like this... he really put deep thoughts in evryone... awww...

3 comments:

chuchichuk said...

waahhh...panjangnye haziq..really appec8 it.....ye, akan cuk buktikan next sem..n too all ct227 classmate..jum kita buktikan yg batch kita sbnrnya power root! eh..power!, insyaallah..kita bleh buat.....

Puteri Nurul said...

yeah!! :)

Anonymous said...

yeah haziq pnuh smangat membara!! :D
(cedok sket smangat haziq...)
makaseh haziq.haziq lg power..terror of the terrorist.

Mak Turut

 Everybody knows. My father was one of the greatest filmmakers in the industry in Malaysia. (not bragging) I only got to witness him in star...